جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1276
مفهوم خدا و سبک موسیقی مقدس: کاوشی بین‌فرهنگی در تعالی/همانیت الهی به‌عنوان یک تعیین‌کننده سبکی برای موسیقی عبادی با مفاهیم پارادایمیک برای بافت مسیحی معاصر [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Wolfgang Hans Stefani
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : حفظ آگاهانه سبک موسیقی مذهبی در بیشتر فرهنگ ها با کثرت گرایی سبکی موسیقی عبادی مسیحی غربی در تضاد است. این مطالعه به مشکل تصمیم گیری در تنوع موسیقی موجود برای عبادت مسیحی پرداخت. هدف از مطالعه. هدف این مطالعه بررسی جنبه اصلی جهان بینی در رابطه با ماهیت واقعیت نهایی - مفهوم تعالی / ماندگاری الهی - به عنوان یک تعیین کننده فرافرهنگی سبک موسیقی مقدس بود. تمرکز بر موسیقی به جای اشعار مرتبط بود. روش شناسی و منابع. این مطالعه میان رشته ای از یک رویکرد فلسفی برای توسعه یک پارادایم نظری پیروی کرد. تحقیقات مستندی از حوزه‌های موسیقی‌شناسی تاریخی، جامعه‌شناسی موسیقی، سنت‌شناسی، فلسفه موسیقی، الهیات موسیقی، قوم‌موسیقی‌شناسی، پدیدارشناسی دین، و مطالعات دینی برای حمایت از خط استدلال گنجانده شد. یافته ها شواهدی مبنی بر اینکه سبک موسیقی از نظر مذهبی خنثی نیست، گسترده است. اسناد از زمینه های اسلامی و سنتی آفریقا به شدت نشان می دهد که ادراکات مربوطه آنها در مورد تعالی یا ماندگاری الهی به حساسیت های زیبایی شناختی تبدیل می شود که ویژگی های سبکی فرم، محتوا و عملکرد موسیقی را تعیین می کند. پارادوکس ذاتی مسیحی در مورد تعالی/همانیت الهی، عامل مهمی در کثرت گرایی موسیقایی پرستش مسیحی است. تجلی همزمان افراط‌های قطبی در سبک موسیقی مقدس، و درجه‌بندی‌های بین آن، نشان‌دهنده دشواری حفظ تنش بین قطب‌ها در باور مسیحیت در مورد امر الهی است. شواهدی مبنی بر تغییر تدریجی از یک جهت‌گیری استعلایی به یک جهت‌گیری درونی در باور مسیحیت غربی، و بازتابی متناظر در سبک موسیقی عبادی انتخابی وجود دارد. افراط در تأکید می تواند به زمینه های مذهبی اسلامی و سنتی آفریقایی مرتبط باشد که نشان دهنده همبستگی های فرافرهنگی است. نتیجه گیری تعیین‌کننده‌های دینی-فلسفی سبک موسیقی قدسی در بحث موسیقی قدسی شایسته قدردانی و بررسی گسترده‌تر است. ارزیابی مسیحی از سبک موسیقی مقدس به جای ارزیابی صرف پذیرش فرهنگی یا برتری زیبایی‌شناختی، باید بر اساس جهان‌بینی که این بیان را به وجود آورد، پیش رود. با توجه به اهمیت مفاهیم الهی در شکل گیری سبک موسیقی مقدس، موسیقی عبادی مسیحی باید مفهوم مسیحی خدا را به طور یکپارچه تجسم بخشد و تنش ذاتی بین متعالی و ماندگاری را حفظ کند. از این رو، آموزش موسیقی کلیسا از آموزش مذهبی جدایی ناپذیر است.
منابع کتاب مقدس در توسعه مفهوم روح در نوشته های پدران کلیسای مسیحیت اولیه، 100-325 C.E. [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Thomas W. Toews
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : موضوع روح انسان در سال های اخیر مورد توجه مجدد قرار گرفته است. مطالعاتی تولید شده است که روح را در پرتو علم و پزشکی مدرن همراه با تمرکز مداوم بر افکار گذشتگان در این موضوع مورد بررسی قرار داده است. پدران اولیه کلیسا نقش مهمی در میانجیگری افکار پیشینیان تا زمانهای اخیر داشتند. به دلیل این نقش، مهم است که بدانیم کتاب مقدس چه کارکردی به عنوان منبع اقتدار در این فرآیند داشته است. با توجه به این موضوع، مطالعه زیر به بررسی و تحلیل استفاده از دو کلمه کلیدی روح، روان و آنیما در نوشته‌های پدران اولیه کلیسا می‌پردازد. دامنه معنایی آنها و درک قوا و فعالیت های روح مورد مطالعه قرار می گیرد. پس از این بررسی پیشینه، این مطالعه سپس به نقش کتاب مقدس به عنوان منبع معتبر برای پدران اولیه کلیسا در توسعه این دکترین می پردازد. نتایج این مطالعه استفاده رایج از کتاب مقدس و مضامین کتاب مقدس در تعریف آموزه روح را برجسته می کند. ایده هایی مانند روح برآمده از نفس خدا (پیدایش 2: 7) و خلقت به صورت خدا (پیدایش 1:26-27) پایه ای برای بحث در مورد منشأ روح فراهم می کند. در نگاهی به وضعیت روح پس از مرگ بدن، پدران اولیه کلیسا مکرراً به مفهوم کتاب مقدس قضاوت آینده برای دفاع از ضرورت وجود روح فناناپذیر توجه می کنند. این یک کشف مهم است زیرا اغلب استدلال می شود که مفهوم روح جاودانه تنها از فلسفه یونان به پدران اولیه کلیسا می رسد. تأثیر تفکر فلسفی رایج در زمینه ای که پدران اولیه کلیسا در آن زندگی می کردند و می نوشتند را می توان در شباهت های کاربرد معنایی اصطلاحات روان و آنیما مشاهده کرد. با این حال، این مطالعه لزوم توجه دقیق به استفاده از نوشته‌های هنجاری آنها، متون مقدس را برای درک واضح‌تر پایه و اساس آموزه‌های آن‌ها در مورد دکترین نوپای کلیسایی نشان داده است.
غلاطیان به عنوان پاسخی دیالوژیک به مخالفان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Bernard Hungerford Brinsmead
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه با رویکرد به این پرسش از منظر ماهیت محاوره ای نامه به عنوان یک قطعه ادبی، و الهیات مخالفانی که با آنها گفتگو دارد، به دنبال کشف مرکز غلاطیان، بیانیه الهیات منحصر به فرد آن است. زمینه یک قطعه ادبی برای درک آن ضروری است. وقتی نامه ای به همان اندازه که غلاطیان آشکارا بحث برانگیز است، بخش حیاتی آن زمینه باید مخالفانی باشند که آن را مطرح کرده اند. بررسی ادبیات نشان می‌دهد که هویت مخالفان در غلاطیه همچنان «مشکل‌آمیز» است. دو چیز به ویژه مانع ارزیابی الهیات آنها می شود. در درون، این سؤال وجود دارد که اجزای نامه به یکدیگر مربوط می شوند، نحوه حرکت استدلال، و بخش هایی از نامه که می توان الهیات مزاحم را از آنها ارزیابی کرد. در خارج، بحث در مورد منبع یا منابع «بدعت» و رفتار غلاطیان وجود دارد. پیشنهادها از «یهودیت فریسایی هنجاری» تا «بت پرستی مشتاق هلنیستی» را شامل می شود. نشان دهنده چیزی از ارتباط اجزای نامه با یکدیگر است، به جلوگیری از کالبد شکافی ذهنی یا از پیش تعیین شده متن کمک می کند و نتایج مهمی برای مخالفان و الهیات آنها خواهد داشت. در این مورد، نمونه های ادبی دیگر، و قوانین بلاغی که در پس آنها نهفته است، نشان می دهد که ساختار محاوره ای خاصی برای غلاطیان وجود دارد. بررسی شکل و عملکرد بخش های کوچکتر نامه، خود بخشی از این تحلیل ژانر، هم این ساختار استدلالی پیشنهادی را تأیید و هم تکمیل می کند. ed- غلاطیان خائنانه انجیل پولس را کنار گذاشتند و انجیل دیگری را پذیرفتند (میهمان مذهبی که از یک جهت می‌توان به عنوان آغاز و از یک جهت پایان خلاصه کرد). Galatians یک پاسخ گفت و گو به مخالفان است. اما به دلیل طرفداری از الهیات توهین آمیز، خود غلاطیان به معنای مهمی طرف متخلف هستند و کل نامه برای آنها نوشته شده است. علاوه بر این، در سراسر غلاطیان، پاسخ پولس به این الهیات مزاحم بر یک پایه خاص استوار است - اهمیت تعمید "به مسیح"، که مسیحی را به آزادی روح و عصر جدید می برد. بنابراین، این تحلیل از غلاطیان به عنوان یک قطعه ادبی، یک فرضیه آزمایشی در مورد الهیات مخالفان را اجازه می دهد. نتیجه‌گیری‌های آن برای ساختار استدلال همچنین چارچوبی برای مقایسه «کل‌نگر» غلاطیان با ادبیات بیرونی فراهم می‌کند، که هم این فرضیه آزمایشی را تأیید و هم تکمیل می‌کند. ضروری است، نه تنها تاریخ ادیان مشابهی با الاهیات مداخله گر پیدا شود، بلکه باید آنها را در زمینه ای کل نگر یافت که با تعارض آن گونه که غلاطیان تعبیر می کنند، همخوانی داشته باشد. پنج سنت (روایات رسول، سنت ابراهیم، ​​سنت موسی و شریعت، سنت های مقدس و سنت های اخلاقی) اولاً از نظر استدلال کلی در غلاطیان و ثانیاً از نظر ادبیات «خارجی» بررسی می شود. وقتی غلاطیان با این عبارات تحلیل می‌شوند، آشکار می‌شود که الاهیات مداخله‌گر و پذیرش آن توسط غلاطیان، کل نامه را مطرح کرده است. این الهیات، اولاً به دلیل ریشه‌هایش در محافل خاصی از یهودیت، شکل خاص خود را به خود می‌گیرد. اما شکل خود را، ثانیاً، از درک مسیحیت و جایگاهی که برای عیسی قائل است، می گیرد. پاسخ پولس، بیانیه کلی غلاطیان نیز اکنون شکل خاصی دارد. این بیانیه ای از ربوبیت مسیح و ماهیت رستگاری است که او در مرگ خود بر روی صلیب انجام داده است. توجیه را باید در قالب یک زندگی جدید فهمید؟ و زندگی جدید برای انطباق با پایان پایانی توجیه است.
توسعه تجربی یک برنامه درسی کالج از نامه به غلاطیان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Dragutin Matak
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : نوجوانان ادونتیست روز هفتم به درک روشنی از انجیل نیاز دارند که اطمینان نجات را فراهم می کند. از آنجایی که در کالج‌های ادونتیست روز هفتم هیچ برنامه درسی برای رساله به غلاطیان وجود ندارد، این مطالعه با هدف ارائه فرصتی برای دانش‌آموزان دینی دانشگاه برای درک شناختی و به کارگیری تجربی ادعاهای انجیل همانطور که در غلاطیان ارائه شده است، انجام شد. روش. فلسفه اساسی رویکرد یادگیری مورد استفاده در این مطالعه این بود که یک برنامه درسی چیزی بیش از یک طرح اولیه برای برنامه ریزی آموزشی است. در آموزش مسیحی، برنامه درسی پلی است بین تئوری و عمل در حوزه های شناختی، عاطفی و معنوی. در این مطالعه از روش توسعه محصول آموزشی بیکر و شوتز (1971) استفاده شد. این محصول به طور تجربی از طریق هفت مرحله سیستماتیک توسعه یافته است. با ایجاد نیاز به محصول، اهداف رفتار iGTu 1 ایجاد شد. سپس آیتم های شناختی قبل و بعد از آزمون و همچنین معیارهایی که بر اساس آنها ارزیابی می شوند، تدوین شد. برنامه درسی به صورت سخنرانی برای دانشجویان تهیه شده بود. تسلط عمومی در 80/80 ایجاد شد. یعنی حداقل 80 درصد از فراگیران باید بر حداقل 80 درصد معیارهای تعیین شده برای هر یک از بیست و هشت هدف در پس آزمون شناختی تسلط داشته باشند. یک ابزار عاطفی نیز برای اندازه گیری تغییر اثر در توالی آموزشی ایجاد شد. سخنرانی ها ابتدا به گروه های کوچک ارائه شد، سپس اصلاح شد و اندازه گروه افزایش یافت. وقتی تسلط بر محتوا در سطح تعیین شده حاصل شد، برنامه درسی آماده برای استفاده میدانی در نظر گرفته شد. نتایج. تمام سی و سه شرکت کننده (1) تسلط شناختی در سطح از پیش تعیین شده 80/80 و (2) نمره t 8.122 که بالاتر از سطح معنی داری 2.036 است به دست آوردند. این نشان می دهد که اصلاح مثبت عاطفه نیز به دست آمده است. نتیجه گیری از آنجایی که هم نیاز به یک پیام انجیلی خوب فرمول بندی شده و هم کمبود برنامه درسی کالج از رساله به غلاطیان وجود دارد، این برنامه درسی کالج می تواند به عنوان یک ابزار آموزشی اولیه برای آموزش در کلاس های دین کالج مورد استفاده قرار گیرد.
مفهوم شخصیت در آخرالزمان با مفاهیمی برای آموزش شخصیت [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Beatrice S. Neall
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در دنیای آموزشی دهه 80، پس از نزدیک به نیم قرن غفلت، دوباره علاقه به تربیت اخلاقی وجود دارد. با این حال، از آنجایی که اکثر فیلسوفان اخلاق، آموزش ارزش های اخلاقی عینی را به نفع ذهنیت رد می کنند، مربیان مسیحی نیاز به بیان مجدد اصول تربیت شخصیت برای هماهنگی با حقیقت کتاب مقدس احساس کرده اند. این مطالعه مفهوم شخصیت در آخرالزمان را در مقابل پس‌زمینه‌ای از فلسفه اومانیستی که از افلاطون و ارسطو سرچشمه می‌گیرد، تحلیل می‌کند و در هر سیستم به مفاهیمی در مورد هنجار شخصیت، ماهیت انسان، ماهیت خیر و شر و روش توسعه شخصیت. یافته ها دیدگاه کتاب مقدس در مورد شخصیت با دیدگاه فیلسوفان متفاوت است، زیرا مفاهیم انسان و ارزش ها با شخصیت خدا گره خورده است. بنابراین، در آخرالزمان، انسان به صورت آفریده شده در تصویر خدا برای بازتاب شخصیت خدا، که هنجاری است که مفاهیم خیر و شر از آن گرفته شده است، دیده می شود. شخصیت بد دشمنی با خداست. خصلت عادل یعنی تسبیح خدا و وفاداری به او تا حد مرگ. شخصیت از طریق مشارکت در پیروزی قانونی مسیح بر گناه بر روی صلیب و به دنبال آن پیروزی تجربی از طریق اتحاد با مسیح ایجاد می شود. شخصیت در روزهای آخر بر سر مسئله عبادت مورد آزمایش قرار خواهد گرفت، چه به یک قدرت شبه مسیحی و چه به خدا. بسته به نوع رفتار فرد با بره، قضاوت مسیح محور است. در مقابل، از آنجایی که فیلسوفان فاقد مفهوم «شمسی» خدای شخصی بودند، مفاهیم «ماهواره‌ای» انسان و ارزش‌ها را از مسیر خود به تاریکی سوق دادند. قرن ها دیالکتیک فلسفی انسان را از «روح»، «ماهیت»، ابدیت، آزادی و حتی ذهن سلب کرده است، به طوری که اهداف تربیتی به حل مسئله، سازگاری اجتماعی، خودشکوفایی و استقلال اخلاقی تقلیل یافته است. این اهداف محدود ممکن است مسئول بحران های تحصیلی و اخلاقی باشند که امروزه مدارس دولتی در آمریکا با آن مواجه هستند. نتیجه گیری این پژوهش به این نتیجه می رسد که انسان تنها در چارچوب رابطه خدا و انسان است که می تواند مبدأ و سرنوشت، مرض و علاج، معنا و ارزش ها و شخصیتی را بیابد که منعکس کننده شخصیت خداوند باشد.
اخلاق به عنوان یک مسیر: ابعاد کانتی اخلاق اولیه بودایی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Justin Sloan Whitaker
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در دهه های اخیر، محققان بودایی کاوش جدی در ابعاد نظری اخلاق بودایی را آغاز کرده اند. با این حال، به دلیل تنوع اعلامیه های اخلاقی که در متون و تفاسیر سنتی یافت می شود، تدوین یک نظریه کاملاً قابل قبول از اخلاق بودایی دشوار بوده است. با کار با تحلیل‌های متنی قانون بودایی پالی و دانشمندان اخیر بودیسم، استدلال‌هایی را برای تلقی اخلاق اولیه بودایی به‌عنوان ماهیت گسترده کانتی (دئونتولوژیک) ارائه می‌کنم. روش شناسی از نویسندگان قبلی در اخلاق بودایی و اخلاق دینی تطبیقی ​​با تمرکز بر اخلاق فلسفی و مطالعات تاریخی و متنی پیروی می کند. در ساخت چارچوبی از اخلاق بودایی، این اثر از منابع باستانی، در درجه اول قانون پالی بودایی، و همچنین آثار فلسفی و تاریخی مفسران و محققان قبلی بودایی استناد می‌کند. ساختار مشابهی از اخلاق امانوئل کانت (1724 - 1804) اساساً بر اساس نوشته‌های اخیر هم در مورد فلسفه و زندگی کانت و هم برای منابع چاپی انگلیسی انتقادی آثار اولیه کانت است. منحصربه‌فرد بودن این اثر در بحث اخلاق بودایی در چارچوب نظریات آن درباره ماهیت و کیهان‌شناسی انسانی و ثانیاً در ارزیابی مجدد اندیشه کانتی به عنوان گفتگوی مشروع برای محققان اخلاق بودایی است. این دیدگاه کانتی، هنگامی که با بینش های به دست آمده از اخلاق فضیلت و دیدگاه های نتیجه گرایانه ترکیب می شود، درک کامل تری از اخلاق بودایی ارائه می دهد. یافته‌ها نشان می‌دهند که اخلاق بودایی ممکن است نه تنها بسیاری از نقاط قوت را ادعا کند، بلکه از همان ضعف‌هایی رنج می‌برد که نظریه اخلاقی دین‌شناختی کانتی است.
ارتدکس و بدعت در هانس کونگ: تحلیل و نقد معیارها و هنجارهای حقیقت و خطای مسیحی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
C Enrique Espinosa
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تحقیق به مفاهیم ارتدکس و بدعت در اندیشه هانس کونگ متکلم سوئیسی می پردازد. فصل اول خطوط کلی توسعه ارتدکس مسیحی و به طور ضمنی بدعتی را که با آن مخالفت می‌کرد، از زمان عهد جدید ترسیم می‌کند. مرتبط ترین عناصر تشکیل دهنده ساختار آنتی تز ارتدکس-بدعت شناسایی، توصیف و تحلیل می شوند. بنابراین توجه به اصول سنتی و مدرن، معیارها، هنجارها و مسائل الهیاتی که در تلاش‌های کلیسا برای درک صحیح پیام مسیحی نقش متقابل داشته‌اند، متمرکز می‌شود. فصل دوم نشان می‌دهد که دغدغه‌های شبانی که نقطه شروع الهیات کونگ را تشکیل می‌دهند، در طول سال‌های تشکیل کشیشی او در رم سرچشمه گرفته‌اند. این نگرانی‌ها علاقه‌ی او به کمک به درک جهانی در میان تمام سنت‌های مسیحی و مشغله‌اش برای اعلام انجیل در قالب‌های قابل فهم و مرتبط با نوع بشر مدرن است. برخی از تغییرات مهم در توسعه الهیات کونگ و اصول هرمنوتیکی او نیز شرح داده شده است. فصل سوم تلاش می کند تا درک کونگ از اصول، معیارها و هنجارهای ارتدکس کلاسیک را توصیف و تحلیل کند. این روشی را ارائه می دهد که در آن الهیدان سوئیسی بر هنجار بودن سپرده اولیه ایمان در برابر سنت های فرع رسولی و گزاره های ماژستری کلیسا تأکید می کند. مفهوم بدعت کونگ به عنوان گزیده ای از کلیت وحی در پایان فصل مورد بررسی قرار می گیرد. فصل چهارم به معیارها و هنجارهای مدرن ارتدکس می پردازد. مفهوم دینامیک، دیالکتیکی و تاریخی کونگ از حقیقت به عنوان چنین توصیف و تحلیل شده است. در این زمینه به دیدگاه وی در مورد خطاپذیری گزاره های انسانی نیز پرداخته می شود. نظریه کونگ در مورد تغییرات پارادایم در الهیات به اختصار بیان می شود این نظریه توضیح می دهد که چگونه تغییرات انقلابی در مفروضات اساسی و در جهان بینی یک پارادایم منشأ بحرانی می شود که مستلزم جایگزینی پارادایم قدیمی با الگوی جدید و در نتیجه تبدیل به گذشته است. ارتدکس ها منسوخ شده اند این مطالعه، در فصل پنجم، با ارزیابی انتقادی از مدل کونگ از ارتدکس-بدعت به پایان می رسد. نتیجه گیری می شود که هنجار تعیین کننده او از حقیقت مسیحی، افق علمی-تاریخ شناسانه مدرن درک است. در مورد انجیل عیسی مسیح، که کونگ مدعی است معیار نهایی و هنجار حقیقت مسیحیت اوست، آن را مرکز ایمان شخصی متکلم می‌دانند. در نهایت، برخی از کمک های کونگ در درک ارتدکس-بدعت و همچنین تنش های درونی مدل او ذکر شده است.
دکترین پناهگاه در کلیسای ادونتیست روز هفتم: سه رویکرد
نویسنده:
Roy Adams
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تحقیق به مطالعه الهیات ادونتیست پناهگاه می پردازد، همانطور که در نوشته های اوریا اسمیت (1832-1903)، آلبیون فاکس بالنگر (1861-1921)، و میلیان لوریتز آندریسن (1876-1962) بیان شد. انتخاب این سه شخصیت نه تنها پرداختن به موضوع حرم را امکان پذیر می کند، بلکه به دلیل موقعیت استراتژیک، فرصت مناسبی برای مشاهده برخی تحولات مهم در درک دکترین مقدس در کلیسای ادونتیست فراهم می کند. هر یک از شخصیت‌های ادونتیسم، از نظر تاریخی و الهیاتی، اشغال شده‌اند. این پژوهش نه تنها سعی دارد به تشریح الهیات حرم این سه شخصیت بپردازد، بلکه به ارائه تفسیر و ارزیابی بر اساس دیدگاه کلامی خاص شخصیت های مربوطه می پردازد. فصل اول اشاره می‌کند که اسمیت، اگرچه او آموزه قدس را به خاطر خودش قدردانی می‌کرد، با این وجود از آن برای حمایت و دفاع از آنچه از نظر او دغدغه‌های الهیاتی اساسی‌تر بود، استفاده کرد. سه نگرانی از این قبیل شناسایی شده است: (1) اهمیت تاریخی-رستگاری 1844، (2) جاودانگی دکالوگ و سبت، و (3) قریب الوقوع بودن پاروسیا. ادراک چنین نگرانی های اساسی به درک بهتر رویکرد اسمیت به این دکترین کمک می کند. همچنین به شناسایی برخی از ضعف های الهیاتی کمک می کند. فصل دوم نشان می‌دهد که آنچه بالنجر را برانگیخت، نگرانی اساسی برای عدالت از طریق ایمان و اطمینان مسیحی بود، که زیربنای یک جهت گیری بشارتی قوی بود. این نگرانی بود که او را به تجدید نظر اساسی در درک تاریخی ادونتیست ها از آموزه عبادتگاه سوق داد. این تفسیر مجدد بینش های مثبتی را در مورد دکترین ارائه می دهد، اما در برخی از مفروضات و نتایج اساسی آن نیز نادرست است. فصل سوم روشن می‌سازد که در آن جنبه‌هایی از آموزه‌ای که او بر آن تأکید می‌کرد، آندریسن نیز با انگیزه‌ی یک دغدغه‌ی الهیاتی مهم بود - نگرانی برای کمال بی‌گناه یک باقیمانده آخرت‌شناختی. او با تأکید بر فرآیند سه مرحله‌ای کفاره، پیشنهاد کرد که این مرحله سوم است که در مقدس‌ترین مکان مقدس بهشتی اتفاق می‌افتد که باعث کمال قدیسان شد. موضع آندریسن، اگرچه اساساً سنتی است، اما نشان دهنده چندین انحراف از اوریا اسمیت است، عمدتاً در موارد غیر عمده. در همان زمان، آندریسن در بسیاری از نقاط بالنجر را تکرار می کند. اما در حالی که می‌توان دیدگاه‌های اسمیت و آندریسن را در یک الهیات منسجم ادونتیست از پناهگاه ترکیب کرد، موقعیت بالنجر نشان‌دهنده انحراف بیش از حد رادیکال است که نمی‌توان در چنین ادغامی گنجانده شود. پایان نامه به این نتیجه می رسد که با در نظر گرفتن گذشت زمان و تغییر محیط فرهنگی، رویکرد ادونتیست معاصر به آموزه عبادتگاه ممکن است از برخی اصلاحات از نظر روش، زبان و محتوا بهره مند شود. علاوه بر این، برخی از جنبه های اصلی این دکترین (مثلاً قضاوت تحقیقی، رابطه صلیب با روز ضد نمونه کفاره) ممکن است نیاز داشته باشد که با دقت الهیات بیشتری بیان شود. بعلاوه، ادونتیسم ممکن است نیاز داشته باشد تا درجه بیشتری از اعتماد الهیاتی را در رویکرد خود به موضوع ایجاد کند تا از جوی مساعد برای رویکردهای جدید، و همچنین ارزیابی جدی و انتقادی از مشکلاتی که هنوز باقی مانده اند اطمینان حاصل کند.
هرمنوتیکی برای آزمون عقده: راهی فراتر از مدل‌های جان لونسون و ترنس فریتیم [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Arlyn Sunshine Drew
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : آثار جان لونسون و ترنس فریتیم مشکل تعیین اینکه کدام تفاسیر از جهان‌های معنایی کتاب مقدس در اطراف متن با متن عقده (همچنین به عنوان قربانی اسحاق نیز شناخته می‌شود) و کدام تفاسیر مطابقت دارد، برجسته می‌کند. باید سلب شود. یک مدل هرمنوتیکی برای آزمون ابراهیم مورد نیاز است که یک الگوی متن محور برای تفسیر درست از جهان روایی (در متن)، جهان تاریخی (پشت متن)، جهان خداباورانه (بالاتر از متن)، جهان کیهانی ( در زیر متن)، و جهان حال (در مقابل متن). روش چهار مرحله برای ایجاد و اعمال یک مدل هرمنوتیکی برای درک آزمون عقده انجام شد. ابتدا، تفاسیر لونسون و فرتهیم از عقده مقایسه شد تا سودمندی یک تحلیل هرمنوتیکی سه سطحی را آزمایش کند. دوم، یک مدل هرمنوتیکی مارپیچی سه سطحی (ریز-مزو-کلان) ایجاد شد که متن کتاب مقدس را به عنوان محور مرکزی طولانی مدل یکپارچه می کرد و پنج جهان معنایی کتاب مقدس را به متن مرتبط می کرد. سوم، این مدل توسط روایت عقیده پیدایش 22: 1-19 مورد آزمایش قرار گرفت و یک فرضیه تفسیری جدید درک شد. چهارم، مدل هرمنوتیکی و فرضیه تفسیری مورد ارزیابی قرار گرفت. این چهار وظیفه کاربردی از طریق شش فصل انجام شد. فصل اول و دوم به معرفی مسائل و مقایسه تفاسیر دو متکلم از عقده پرداخته است. فصل سوم تا پنجم ساخت متوالی زوجی از سه سطح مدل هرمنوتیکی به کاربرد عقیده آنها. فصل آخر دو محصول این مطالعه را مورد ارزیابی قرار داد. نتایج دو محصول مفهومی از این پروژه پایان نامه پدید آمده است: مدل محوری هرمنوتیک و فرضیه میثاق برای عقده. مدل محوری متن کتاب مقدس را به عنوان محور بلند مرکزی یک مارپیچ هرمنوتیکی تعبیه می کند. این محور متن، پنج جهان معنایی کتاب مقدس (در، پشت، جلو، بالا و پایین متن) را نشأت می‌دهد و هر و همه تفسیرهای آن جهان‌ها را هنجار می‌دهد. سطح شیب دار مارپیچی مدل محوری از میان این جهان های معنا می گذرد و ویژگی هایی را به تصویر می کشد که برای مفسر خاص قابل دسترسی است. مفسر از طریق سطوح خرد، میان و کلان هرمنوتیک (خرد: هرمنوتیک تفسیری و کتاب مقدس، میان: هرمنوتیک کلامی و جزمی، کلان: هرمنوتیک فلسفی و متافیزیکی) به شکلی متوالی پیش می رود تا درک عمیق متن را درک کند. در مدل محوری، اصل تفسیری Sola Scriptura با محور طولانی مرکزی متن کتاب مقدس نشان داده می شود که جهان های معنی کتاب مقدس را نشات می دهد و همه تفاسیر آن جهان ها را هنجار می کند. توتا اسکریپتورا در جهان های متعارف معنا در پشت و جلوی متن تجسم یافته است که همه تفاسیر را روشن و آزمایش می کند. Prima Scriptura چارچوب متافیزیکی کتاب مقدس را برای تفسیر از جهان‌های معنا در بالا و پایین استخراج می‌کند، و Viva Scriptura کار دگرگون‌کننده روح‌القدس را از طریق آمیختگی افق‌های بین دنیای معنای شخصی مفسر و کتاب مقدس متن تشخیص می‌دهد. مسیر غلتشی مفسر بر روی سطح شیب دار مارپیچی مدل محوری، سه دایره هرمنوتیکی (جزئی به یک کل، تلفیقی از افق ها، فرافکنی-یکپارچه) را در دستیابی به درک جامع ادغام می کند. سپس این مدل محوری توسط عقده فعال شد. از سطح خرد هرمنوتیکی تفسیر، گفتار پایانی خداوند (آیه 15-18) در عقده به عنوان یک تفسیر مؤکد الهی (خداوند می‌گوید: «به خود سوگند خوردم») از پاسخ آزمایشی ابراهیم («زیرا تو») شناخته شد. این کار را انجام داده اند"). شش مکاشفه از هفت مکاشفه عهد ابراهیمی سپس توسط خداوند به ترتیب وارونه از طریق مضامین و برکات عهد برانگیخته شد. بنابراین، به نظر می رسد که عهد ابراهیمی معیار آزمایش الهی برای ارزیابی پاسخ آزمایشی ابراهیم باشد. در سطح میان هرمنوتیکی، بر اساس عهد به عنوان هنجار آزمایشی، یک تفسیر منطقی ساخته و مورد آزمایش قرار گرفت که عقیده را نه به عنوان آزمونی که برای از بین بردن عهد و پیمانی که در اسحاق تجسم یافته است نیاز به اطاعت بی‌صدا می‌داند، بلکه به‌عنوان یک آزمون بحران عهد برای آن می‌بیند. توسط ابراهیم مظهر عهد حل شود. به عبارت دیگر، هدف خدا آزمایش هویت عهد ابراهیم با برانگیختن پاسخی دلسوزانه از مکاشفه های یکپارچه عهد بود (پیدایش 12:1-3، 12:7، 13:14-17، 15، 17، 18، 21:12-13. ). اگر ابراهیم در پاسخ آزمایشی خود، تمام هفت درس عهد را محقق می‌کرد، می‌توانست به شفاعت مبتنی بر عهد برای اسحاق در محل قربانگاه ختم شود، میانجی‌گری که به شخصیت عدالت و رحمت خدا (درس عهد عهد 18) توجه دارد. در آن سناریو، کشف قوچ فراهم شده از سوی خداوند به عنوان اوج آزمایش ابراهیم به عنوان راه حل آزمایش الهی پر فیض ("خدا فراهم خواهد کرد") تنظیم شد که به عنوان پاسخ پیش بینی شده به میانجیگری نبوی ابراهیم داده شد. این امکان ایده آل به طور کامل توسط ابراهیم به فعلیت نرسید
مفهوم رشد شخصیت در نوشته های الن جی وایت [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
John M. Fowler
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : توسعه شخصیت هدف اساسی سیستم آموزشی ادونتیست روز هفتم است. هدف از این مطالعه، تعریف مفهوم رشد شخصیت در نوشته‌های الن جی وایت بود که اندیشه‌اش پایه‌ای برای فلسفه نظام جهانی مدارس ادونتیست روز هفتم است. تحقیق بر روی چهار مشکل فرعی متمرکز شد: (1) معنی و اهمیت شخصیت. (2) ماهیت رشد شخصیت. (3) عوامل مؤثر بر رشد شخصیت. و (4) مسئولیت توسعه شخصیت. روش. این مشکل با (1) مطالعه دقیق نوشته های منتشر شده وایت و یادداشت هر بیانیه مرتبط با مطالعه انجام شد. (2) تجزیه و تحلیل استقرایی عبارات و ترتیب منطقی آنها در دسته بندی های مرتبط با مسائل فرعی. و (3) تفسیر داده ها با استفاده از هرمنوتیک مناسب و ترکیب یافته ها. یک بررسی از مطالعات تحقیقاتی منتخب در مورد رشد شخصیت - مطالعات هارتشورن و می، لیگون، پک و هاویگست، پیاژه، و کولبرگ - برای ارائه پس‌زمینه‌ای برای درک مفهوم وایت گنجانده شد. نتیجه گیری این مطالعه به این نتیجه رسید که وایت در نوشته‌هایش مفهوم مشخصی از رشد شخصیت را بیان می‌کند، که حول این باور ساختار یافته است که انسان و شخصیت او را فقط در چارچوب خدا می‌توان درک کرد. عناصر اساسی مفهوم او به شرح زیر است: 1. منش آن چیزی است که به کل کارکردهای رابطه ای و رفتاری انسان انگیزه، انسجام، ثبات و جهت می دهد. این شامل کل انسان می شود: اینکه او چیست - انگیزه ها، احساسات و افکارش - و آنچه انجام می دهد - اعمال و عاداتش - در رابطه با رابطه اش با خدا، انسان و خودش. 2. شخصیت برای تحقق هدف الهی در تاریخ، اثبات اعتبار ایمان مسیحی و تحقق بهینه استعداد و سرنوشت انسان مهم است. 3. خداگونه بودن هدف نهایی رشد شخصیت است. از این رو، هنجار ارزیابی شخصیت انسان، شخصیت خدا است که در عیسی آشکار شده و در کتاب مقدس و در شریعت خدا مشخص شده است. به همین ترتیب ارزیابی نهایی شخصیت به قضاوت خدا بستگی دارد. 4. ابزار رشد شخصیت در حرکت فیض خدا نسبت به انسان در فعالیت رستگاری مسیح و قدرت بخشیدن به روح او قرار دارد. هنگامی که انسان با ایمان، روزی خدا را برمی گزیند و با او رابطه جدیدی برقرار می کند، روح خدا با انگیزه ای جدید و توانمندی جدید، وحدت الهی-انسانی را در درون انسان به فعلیت می رساند. در این تجربه، خود محوری جای خود را به خدامحوری می دهد، به طوری که اساس عمل انسان دیگر خود نیست، بلکه اصل درونی شده خداگونه، یعنی عشق است که انسان را به وجود، ارتباط و عملکرد اصولی تضمین می کند. سطح، توسعه شخصیت را ممکن می کند. 5. با ادامه رشد و بلوغ انسان در این وحدت الهی-انسانی، و همچنان که خداوند همچنان نیروی محرک و نیروبخش اصلی زندگی باقی می ماند، کمال شخصیت به امتیاز او تبدیل می شود. برعکس، قهقرایی یک تهدید دائمی باقی می ماند. 6. عوامل شخصی و رابطه ای مانند خودپنداره، وراثت، محیط، سلامت، هوش، عادات غذایی، شغل هدفمند، مطالعه کتاب مقدس، مراقبه، دعا، عبادت، روابط با همسالان، و خدمات غیر خودخواهانه بر رشد شخصیت تأثیر می گذارند یا به عنوان مقدمه برای یا پرورش وحدت انسانی الهی در درون انسان. 7. اگر چه فرد در نهایت مسئول رشد شخصیت است، خانه و مدرسه مسئولیت عمده ای را برای ارائه پرورش و فضای مناسب شخصیت محور به بخش های خود دارند. مسئولیت والدین شامل مراقبت های کافی قبل از تولد و دوران کودکی، الگوسازی، نظم و انضباط، آموزش و ارائه فرصت های انتخاب می شود. مسئولیت مدرسه، علاوه بر بسیاری از موارد فوق، حول محور انتخاب معلمان و برنامه های درسی متعهد به رشد شخصیت است.
  • تعداد رکورد ها : 1276